Algemene Voorwaarden Kitchenstaff4you

Algemene voorwaarden van Kitchenstaff4you – BE 0633.649.530, gevestigd te Sint-Niklaas.


ARTIKEL 1. GELDIGHEID VAN DEZE VOORWAARDEN

1A.  Deze Algemene Voorwaarden, hierna Voorwaarden, zijn van toepassing op alle aanbiedingen en alle overeenkomsten tot levering van producten of diensten uitgevoerd door KITCHENSTAFF4YOU.

1B.  Behoudens andersluidende schriftelijke overeenkomst, wordt de rechtsverhouding tussen partijen geregeld door deze Voorwaarden.

1C.   Bij het geven van een opdracht verklaart de klant van de Voorwaarden kennis te hebben genomen. De opdracht geldt als acceptatie van de Voorwaarden.

1D.  Op overeenkomsten aangegaan door KITCHENSTAFF4YOU zijn nooit algemene bepalingen of inkoopvoorwaarden van de klant van toepassing, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders wordt overeengekomen.

 

ARTIKEL 2. TOTSTANDKOMING VAN EEN OVEREENKOMST

Een overeenkomst met KITCHENSTAFF4YOU komt slechts tot stand na schriftelijke bevestiging (waaronder begrepen per email) door of op bevoegde wijze namens KITCHENSTAFF4YOU van een opdracht en na ontvangst van betaling van het reservatievoorschot van 10 % door de klant.

Ten laatste op de 21ste dag voor de uitvoering van de opdracht dient een bedrag van 50% van de overeengekomen prijs betaald worden. Indien de uitvoering van de opdracht bij de totstandkoming van overeenkomst binnen een kortere periode dan 21 dagen dient te worden uitgevoerd, dient er een reservatievoorschot van 60%  betaald te worden door de klant.

KITCHENSTAFF4YOU kan steeds afwijken van deze regeling indien nodig.

 

ARTIKEL 3. BESTEKKEN EN PRIJSOFFERTES

3A.  Alle bestekken en prijsoffertes van KITCHENSTAFF4YOU  zijn vrijblijvend, tenzij het tegendeel uitdrukkelijk schriftelijk is vermeld.

3B.  Bestekken en prijsoffertes zijn gebaseerd op de thans geldende voorwaarden en prijzen van lonen, hulpmaterialen, grondstoffen, onderdelen of andere kostprijsbepalende factoren.

Indien deze na de totstandkoming van de overeenkomst en voor het overeengekomen tijdstip van aflevering een niet voorzienbare wijziging hebben ondergaan, is KITCHENSTAFF4YOU  gerechtigd om de prijzen ten aanzien van de klant dienovereenkomstig aan te passen.

3C.  Prijsverhogingen, voorvloeiende uit aanvullingen en wijzigingen van de opdracht zijn voor rekening van de opdrachtgever.

3D.  Alle prijzen zijn exclusief Belasting Toegevoegde Waarde (BTW) en andere overheidsheffingen.

3E.  Auteursrechten (SABAM) zijn steeds ten laste van de klant

 

ARTIKEL 4. BETALING

4A.   Alle facturen, inclusief reservatievoorschotten, zijn contant betaalbaar.

4B.  De klant is gehouden om facturen van KITCHENSTAFF4YOU te voldoen binnen de op de factuur vermelde termijn en bij gebreke van zulke vermelding binnen de 8 dagen.

Indien de klant niet binnen bedoelde termijn betaalt, is hij van rechtswege in verzuim. Onbetaalde sommen brengen van rechtswege en zonder ingebrekestelling een verwijlinterest op van 8% per jaar in het voordeel van KITCHENSTAFF4YOU.

Eveneens is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een forfaitaire vergoeding verschuldigd ten belope van 15% van het factuurbedrag (met een minimum van 125 EUR) als schadebeding, en dit in toepassing van artikel 1151 en 1229 Gerechtelijk Wetboek.

4C.  Bij niet betaling behoudt KITCHENSTAFF4YOU zich het recht voor om verdere leveringen stop te zetten en tevens de lopende overeenkomst van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling als ontbonden te beschouwen voor het geheel of het nog niet uitgevoerde gedeelte.

4D.  Een protest tegen een factuur dient schriftelijk en aangetekend te gebeuren binnen de acht dagen na de factuurdatum. Men wordt verzocht steeds het factuurnummer en de datum te vermelden.

4E.  Protest tegen een factuur of een binnen de vereiste termijn ingediende klacht ontheft de klant niet van zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van KITCHENSTAFF4YOU.

4F.  De klant heeft nimmer een retentierecht ten aanzien van KITCHENSTAFF4YOU.

 

ARTIKEL 5. KLACHTEN

5A.  Om rechtsgeldig te zijn, moeten klachten betreffende de geleverde goederen of diensten binnen de zeven dagen schriftelijk bij KITCHENSTAFF4YOU toekomen.

 

ARTIKEL 6. KWALITEIT

6A.  Door het gebruik van uitsluitend verse producten kan het voorkomen dat sommige grondstoffen niet voorradig zijn (seizoen, aanvoer, marktaanbod). Deze zullen vervangen worden door gelijkwaardige producten van dezelfde kwaliteit en prijs.

 

ARTIKEL 7. AANSPRAKELIJKHEID EN OVERMACHT

7A. KITCHENSTAFF4YOU  is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat bij of in verband met de uitvoering van de overeenkomst met de klant voor zover deze schade het directe of indirecte gevolg is van:

  • Overmacht, zoals hierna nader omschreven;
  • Het verlies of diefstal in de lokalen van de feestzalen van KITCHENSTAFF4YOU van goederen die toebehoren aan de klant of diens gasten;
  • Gebeurlijke ongevallen met lichamelijke of materiële schade tot gevolg dewelke plaatsvinden in de lokalen van de feestzalen van KITCHENSTAFF4YOU ;
  • Het kwaliteitsverlies van geleverde goederen tijdens het transport ervan na aflevering aan de klant;
  • Daden of nalatigheden van de klant, diens ondergeschikten, dan wel andere personen die door of vanwege de klant tewerk zijn gesteld;
  • Ondeugdelijkheid van materialen of constructiefouten in de gehuurde en/of geleverde materialen en goederen dewelke zijn te wijten aan de leveranciers van KITCHENSTAFF4YOU;
  • Handelingen of nalatigheden van KITCHENSTAFF4YOU, haar personeel of andere bij de uitvoering van de overeenkomst ingeschakelde personen, behoudens opzet of grove schuld.

7B.  In het kader van deze Voorwaarden wordt onder overmacht verstaan: oorlog, burgeroorlog, oproer, oorlogsgevaar, stakingen, blokkades, bedrijfsstoornis, ongeval bij uitlevering goederen of materiaal, materiaaltekorten, niet goed functioneren van apparatuur, transportproblemen, niet te voorziene files, brand, ingrijpende temperatuurschommelingen, overstroming, aardbeving en andere natuurrampen, export- of importverboden, verbeurdverklaring of andere overheidsmaatregelen en tekortschieten van leveranciers van KITCHENSTAFF4YOU .

7C.  De overeenkomst met KITCHENSTAFF4YOU  betreffende de leveringstermijn wordt gekenmerkt als een inspanningsverbintenis ten aanzien van de klant. Hoewel KITCHENSTAFF4YOU zich tot het uiterste inspant om afgesproken leveringstermijnen na te komen, zijn deze nooit aan te merken als fatale termijn. De leveringstermijnen zijn vastgesteld in de veronderstelling dat er geen overmacht is voor  KITCHENSTAFF4YOU om de goederen en/of diensten te leveren. Overschrijding van de levertijd kan nimmer aanspraak geven op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst door de klant.

 

ARTIKEL 8. BEËINDIGING VAN DE OVEREENKOMST DOOR KITCHENSTAFF4YOU

8A.  KITCHENSTAFF4YOU behoudt zich het recht voor om de overeenkomst van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling als ontbonden te beschouwen bij het niet, niet behoorlijk of niet tijdig voldoen aan enige verplichting uit deze of enige andere met  KITCHENSTAFF4YOU gesloten overeenkomst door de klant alsmede in geval van faillissement, kennelijk onvermogen alsook bij om het even welke wijziging aan de juridische toestand van de klant.

8B.  Beëindiging van de overeenkomst in boven vernoemde gevallen heeft niet tot gevolg dat KITCHENSTAFF4YOU  tot enige schadevergoeding is gehouden of en heeft geen invloed op de haar verder toekomende rechten. Bovendien is in deze gevallen elke vordering welke KITCHENSTAFF4YOU  ten laste van de klant heeft of krijgt, dadelijk en volledig opeisbaar.

 

ARTIKEL 9. ANNULERING OF WIJZIGING VAN DE OVEREENKOMST DOOR DE KLANT

9A.  De klant dient het juiste aantal personen uiterlijk op de tiende werkdag (maandag t.e.m. vrijdag vóór 17u) schriftelijk of per mail mee te delen aan  KITCHENSTAFF4YOU alsmede andere wijzigingen aan de bestelling.

9B.  Indien de klant om eender welke reden de overeenkomst annuleert tot uiterlijk de dertigste werkdag (maandag t.e.m. vrijdag vóór 17u) voorafgaand aan de dag waarop de opdracht zou moeten worden uitgevoerd, is hij steeds een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd aan KITCHENSTAFF4YOU  ten belope van 50 % van de waarde van de bestelling of ten belope van het voorschot indien dit bedrag meer bedraagt dan 50% van de waarde van de bestelling (in het geval er wordt gewerkt met een voorschot).

9CIndien de klant de overeenkomst annuleert of wijzigt na uiterlijk de vijftiende werkdag (maandag t.e.m. vrijdag vóór 17u) voorafgaand aan de dag waarop de opdracht zou moeten worden uitgevoerd, is hij steeds een schadevergoeding verschuldigd aan KITCHENSTAFF4YOU  ten belope van 100% van de nog verschuldigde waarde van de bestelling.

 

ARTIKEL 10. VERPLICHTINGEN BIJ HET HUREN VAN GOEDEREN VAN KITCHENSTAFF4YOU (INDIEN VAN TOEPASSING)

10A.  De klant die goederen huurt van KITCHENSTAFF4YOU is verplicht het gehuurde te gebruiken overeenkomstig de aard en het doel daarvan en conform de gebruiksaanwijzing en/of aanwijzingen van personeel van KITCHENSTAFF4YOU en dit als een goede huisvader.

10B.   De klant aanvaardt alle risico’s die voortvloeien uit het gebruik van het gehuurde en verklaart alle redelijke veiligheidsmaatregelen te treffen en te beschikken over, mede gelet op het gebruik van het gehuurde, normaal gebruikelijke verzekeringen.

10CDe klant dient de gehuurde goederen terug te geven in dezelfde staat zoals deze geleverd zijn. Bij ontbreken van gehuurde goederen zal de nieuw prijs worden aangerekend.

 

ARTIKEL 11. DIENSTEN OP LOCATIE.

11A.  Ingeval KITCHENSTAFF4YOU diensten verricht op of in aan opdrachtgever toebehorende locaties, stelt de klant  – voor zover dit voor de uitvoering van de diensten nodig is – gratis de ruimte, inrichting, apparatuur, vaste en losse inventaris, EHBO voorzieningen , energie, water, riolering, telecommunicatie- en kopieervoorzieningen en gebruik van postfaciliteiten ter beschikking. Het is de klant zijn verantwoordelijkheid om voldoende stroomcapaciteit te voorzien.

11B.  De klant zorgt dat de in artikel 11A. genoemde faciliteiten steeds voldoen aan alle wettelijke eisen. Opdrachtgever neemt alle financiële consequenties van eventuele tekortkomingen voor zijn rekening.

11C.   Opdrachtgever is als eigenaar van de locatie verantwoordelijk voor het afval en  aanbieding van het afval volgens wettelijke voorschriften.

11D.   Belastingen, retributies alsmede kosten van telecommunicatie, energie- en waterverbruik, riolering en afvalverwerking, ten behoeve van de door KITCHENSTAFF4YOU te verlenen diensten zijn voor rekening van klant.

11E.  De klant zorgt er voor dat de locatie goed bereikbaar is en klaar staat voor gebruik door onze  medewerkers.

 

ARTIKEL 12. GESCHILLEN EN TOEPASSELIJK RECHT

12A.  Op deze voorwaarden, alsmede op aanbiedingen en overeenkomsten, waarop zij geheel of gedeeltelijk betrekking hebben, is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing.

12B.  Bij eventuele geschillen zullen KITCHENSTAFF4YOU en de klant met elkaar in overleg treden en trachten een minnelijke regeling te bereiken. Indien dat niet mogelijk blijkt, zullen alle geschillen die verband houden met de uitvoering van de overeenkomst, in eerste aanleg worden beslecht door de Rechtbank van Koophandel te Dendermonde.

12C.  Deze clausules maken integraal deel uit van de verkoopsvoorwaarden en vervangen alle hiermee strijdige bevoegdheidsclausules.